Księżniczkowy tort urodzinowy z Elzą - kakaowy biszkopt + krem truskawkowy z mascarpone

by - stycznia 29, 2018

Powiedziałam sobie, że torty dla dzieci zawsze będę robić sama. Tym razem kiedy zostało rzucone mi wyzwanie księżniczkowe również tak było. Cały tort właściwie zrobiłam z głowy. Na szybko między dziećmi plątającymi się pod nogami. Bo akurat wtedy mieli dzień istnej mamozy ;) Będzie to tort kakaowy z kremem truskawkowym na bazie mascarpone, przekładany dżemem. Dekoracja typowo dziewczęca i pasująca do klimatu Krainy Lodu.

 





Księżniczkowy tort urodzinowy z Elzą - kakaowy biszkopt + krem truskawkowy z mascarpone

KSIĘŻNICZKOWY TORT Z ELZĄ


PRZYGOTUJ NA BISZKOPT KAKAOWY:

mąka tortowa 2/3 szklanki
kakao 1/3 szklanki
5 jajek
cukier 3/4 szklanki
słoik dżemu wiśniowego
tortownica 24cm

PRZYGOTUJ NA KREM:

serek mascarpone 250g
600ml śmietanki 30%
masa śmietanowa truskawkowa Dr. Oetker
cukier puder (dodawałam na oko)

PRZYGOTUJ NA DEKORACJĘ:

2 opakowania draży śmietankowych
gorzka czekolada starta, może być też kokos lub podłużne biszkopty czy rurki waflowe 
świeczki
wydrukowaną postać księżniczki
kawałek słomki do mocowania księżniczki


WYKONANIE:

  • Oddziel białka od żółtek, następnie ubij białka. Pod koniec ubijania dosyp stopniowo po trochu cukru i dalej ubijaj do uzyskania puszystej masy. Dodaj żółtka i miksuj do połączenia się składników.
  • Mąkę plus kakao przesiej i stopniowo dodawaj do masy z białek. Mieszaj delikatnie drewnianą łyżką (nie miksuj !). 
  • Dno tortownicy wyłóż wyciętym papierem do pieczenia. Wylej ciasto na formę i włóż do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Piecz przez 35-40 minut do suchego patyczka. Ja piekę z termoobiegiem.
  • Upieczony biszkopt wyjmij z piekarnika, zrzuć na podłogę z wysokości 40cm i pozostaw do całkowitego ostudzenia nie wyjmując go wcześniej z formy !
  • Dobrze schłodzoną śmietanę 30% ubijam mikserem. Pod koniec ubijania dodaję masę śmietanową truskawkową dr. Oetkera. następnie serek mascarpone i miksuję do połączenia się składników. Kosztuję i dodaję cukru pudru wg uznania :) 
  • Biszkopt przecinam nożem z ząbkami (piła do chleba) na trzy blaty. Nasączam dolny blat wodą z rozpuszczonym cukrem, może być lekko słodka czarna herbata :) Smaruję połową dżemu, na to nakładam krem. Na wierzch kolejny nasączony blat + dżem + krem, a na to blat + krem. 
  • Krem rozprowadziłam po górnym blacie i obsmarowałam nim boki. Następnie boki obsypałam startą gorzką czekoladą. Wierzch udekorowałam drażami śmietankowymi. Na wierz postawiłam tekturową Elzę wydrukowaną w drukarni (obrazek z Pinterest) i posadziłam ją na naciętej słomce. No i gotowe :)

Solenizantka szczęśliwa, bo miała swój wyjątkowy i niepowtarzalny tort. Ja zachwycona bo smakował wyśmienicie! Wcale nie był słodki, a tego się troszkę obawiałam. Warto próbować swoich sił dla naszych skarbów kochanych :)



Przeczytaj koniecznie

2 KOMENTARZY

  1. Jak masz koncepcje to jesteś w transie i dałabyś radę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Krystyna Polek1/30/2018

    podziwiam, obawiam się, że tort robiony na szybko przeze mnie nadawałby się tylko do wyrzucenia :D

    OdpowiedzUsuń