Ile dobra niesie ze sobą karmienie piersią ? + KONKURS

by - lipca 31, 2018

Tęsknię ogromnie za bliskością podczas karmienia synka piersią. Z perspektywy czasu to wyjątkowe momenty na zawsze zapadające w pamięć. Trudne, bo bywały zastoje, gryzienie, czy ciągłe pobudki. Ale warto ! Karmiłam 2,5 roku, a patrząc z perspektywy czasu i jednocześnie rzutując na długość naszego życia oraz naszego dziecka - to przecież kropelka w morzu! A ile dobra niesie ze sobą karmienie piersią. 


ile dobra niesie ze soba karmienie piersia

Wraz z pierwszym dniem sierpnia rusza Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Właśnie dzisiaj chcę Ci napisać o zaletach karmienia piersią z mojego punktu widzenia. Z punktu widzenia doświadczonej mamy, której powiodło się z karmieniem piersią dopiero za drugim razem, bo wcześniej nie wiedziałam o wszystkich zaletach i nie wiedziałam, że karmienie piersią zaczyna się w głowie.

ZALETY KARMIENIA PIERSIĄ:

  • nie wydajesz ani złotówki na mleko, jako argument finansowy
  • pokarm zawsze ciepły i dostępny w każdych warunkach na każde żądanie malucha
  • przekazujesz dziecku przeciwciała i zmniejszasz u niego ryzyko alergii czy infekcji
  • w chorobach typu trzydniówka, gorączka, rotawirus jesteś spokojna że maluch jest pojedzony, gdzie często w chorobie dzieci odmawiają posiłku i brakuje im sił na szybkie wyzdrowienie
  • podczas karmienia piersią dziecko ćwiczy mięśnie twarzy i jamy ustnej, co pozytywnie wpływa na rozwój mowy
  • dajesz niepowtarzalną i nieporównywalną z niczym innym bliskość
Mnóstwo moich koleżanek pyta mnie o laktator, czy używałam, jaki model, dlaczego taki i nie inny oraz czy powinny zaopatrzyć się w niego przed porodem.


KIEDY KUPIĆ LAKTATOR I DLACZEGO NIE OD RAZU, WRAZ Z CAŁĄ WYPRAWKĄ ?

Kompletując wyprawkę dla noworodka, padają pytania - jaki laktator ? Ja mówię, że na tym etapie żaden. Nie kupuj teraz, to nie ten czas. Nie wiesz jak będzie kształtować się Twoja laktacja. Nie wiesz kiedy i czy w ogóle będzie Ci potrzebny laktator. Jednak by oszczędzić sobie czasu na szukanie i wybieranie, lepiej jest zrobić to jeszcze w ciąży - upatrzyć sobie model. Zdecydować czy wolisz laktator ręczny czy elektryczny.
Najpierw wydaj na świat maleństwo, zobacz jak rozkręci Ci się laktacja w szpitalu kiedy stale przystawiasz malucha. On tak bardzo potrzebuje Twojej bliskości, Twojego zapachu. Potrzebuje zaspokoić swój odruch ssania niekoniecznie smoczkiem. Smoczek zastępuje pierś, a nie na odwrót jak często można słyszeć.
Wróćcie do domu ze szpitala i zobaczcie jak Wam pójdzie karmienie piersią. Zwykle jest dużo lepiej niż w szpitalu, chyba z wiadomych przyczyn. Tu nikt nie straszy spadkiem wagi i brakiem wypisu ze szpitala. Jesteście w domu, a ten działa kojąco na stres mamy.


JAKI WYBRAĆ - RĘCZNY CZY ELEKTRYCZNY ?

Jak już wiesz przy drugim dziecku chciałam karmić piersią od samego początku. Zaparłam się i koniec kropka. Przestawiłam głowę, że da się i nie będziemy potrzebować sztucznych mieszanek.

Laktator przydał mi się bardzo w pierwszych dniach z pierwszym dzieckiem, kiedy borykałam się z problemem płaskich brodawek. Pomógł mi m.in. wyciągnąć je na tyle, by córka mogła potem łatwiej załapać pierś. Był to ręczny Philips Avent.

W początkach z drugorodnym poradziłam sobie sama, ze ssakiem u boku. Mały mleczny stworek doceniał tak bliskość, że jadł, spał, jadł i spał. Rozchulał sobie sam laktację. Ale przy nawale musiałam odciągać nadmiar do uczucia ulgi. Piersi nie eksplodowały, nie nabawiłam się też zapalenia czy zgrubień. Wtedy właśnie chwytałam za laktator elektryczny Philips Avent.



Odciągałam pokarm po to by tata mógł zaspokoić głód syna i nakarmić go gdy musiałam wyjść sama załatwić sprawy urzędowe lub gdy spędzałam chwile sam na sam z córką. To było bardzo ważne w tamtym czasie, kiedy pojawił się nowy ktosiek w rodzinie i nagle poświęca mu się niemalże całą uwagę. Chciałam dbać też o córkę, by nie czuła się mniej ważna itd.

Nie kupowałam laktatora, dostałam go w prezencie od teściów, dokładnie taki jaki miałam upatrzony w razie potrzeby :). Był na pokładzie, czekał na chwilę w której będzie (lub nie) potrzebny. Jak się potem okazało bardziej wolałam elektryczny i fajniej nam się współpracowało. Już Ci piszę dlaczego.


ZALETY ELEKTRYCZNEGO LAKTATORA PHILIPS AVENT

Przede wszystkim jest zgrabny, mały i lekki, wobec czego śmiało można zabierać go ze sobą np. na wyjazd.
Jego cicha praca, jest cudowna gdy w nocy czujesz potrzebę odciągnięcia, a nie chcesz hałasować. Zaraz po włączeniu uruchamia się tryb delikatnej stymulacji, która pomaga delikatnie rozpocząć wypływ mleka. Później dostępna jest trzy stopniowa regulacja mocy ssania w zależności od Twoich preferencji i potrzeb.




Możliwe jest odciąganie nawet w wyprostowanej pozycji. Konstrukcja pozwala bezpośrednio płynnie wpływać odciągniętemu pokarmowi do butelki. Zatem łatwiej o zrelaksowanie się i odprężenie, gdy nie trzeba się pochylać do przodu.

Mięciutka nakładka laktatora otula pierś i delikatnie masując płatkami stymuluje wypływ mleka prosto do butelki. Cały laktator składa się z niewielu części, które intuicyjnie poskładasz sama. Zatem nie będzie problemu przy jego myciu i sterylizacji.



W zestawie dodana jest butelka z serii Avent Natural 125ml. Ja z niej nie korzystałam, tylko z samego pojemnika na gromadzenie mleczka. Warto zaopatrzyć się też dodatkowo w pojemniczki do mrożenia pokarmu jeśli laktacja się fajnie rozkręci. Szkoda wylewać cenne mililitry.

Dzięki zasilaniu elektrycznym jak i bateryjnym, będzie działał wszędzie, również tam gdzie nie ma bezpośredniego dostępu do prądu.


KONKURS



Mam jeden laktator elektryczny Phlips AVENT w prezencie dla Was. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie pod plakatem konkursowym na naszym fanpage'u.

Napisz co w karmieniu piersią jest dla Ciebie najpiękniejsze i najważniejsze ?

Długość odpowiedzi zależy od Was samych.  Wybiorę najciekawszą i ujmującą mnie odpowiedź :)Poinformuj swoich znajomych o konkursie, oznacz ich w poście. Razem powalczcie o fajny sprzęt. Najlepiej informację o konkursie udostępnij publicznie na swoim FB.

Konkurs trwa od 31.07. 2018 do 13.08.2018 roku.

REGULAMIN:

1. Organizatorem konkursu  jest Babatu.pl , a fundatorem nagrody Philips Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-222 Warszawa), Al. Jerozolimskie 195B, Warszawa
2. Konkurs trwa od 31.07.2018 do 13.08.2018.
3. Nagrodą w konkursie jest pojedynczy Laktator Elektryczny Philips Avent SCF332/31

4. Wysyłka nagrody tylko i wyłącznie na terenie kraju.
5. Ogłoszenie zwycięzcy do 7 dni od zakończenia konkursu.
6. Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez serwis Facebook, ani z nim związany. Konkurs nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, grą, której wynik zależy od przypadku.
7. Biorąc udział w konkursie akceptujesz Politykę Prywatności strony Babatu.pl
8. Dane przetwarzane na potrzeby przeprowadzenia konkursu będą przekazane Philips Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-222 Warszawa), Al. Jerozolimskie 195B, Warszawa, Polska w celu wysyłki nagrody i rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.

9. Zwycięzca będzie zobowiązany wysłać mailowo na adres: babatu.blog@gmail.com dane do wysyłki oraz zgodę o treści:
Zgadzam się, by strona Babatu.pl zebrała i przekazała następujące dane: adres email oraz imię, nazwisko, numer telefonu i nazwa miejscowości  do firmy Philips Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,  Al. Jerozolimskie 195B w celu skontaktowania się ze mną w celu wysyłki nagród w konkursie oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.

WYNIKI

Laktator elektryczny wygrywa Agnieszka Detyna :) GRATULUJĘ !!! Bardzo proszę o kontakt ze mną w celu podania danych do wysyłki wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.


*wpis powstał przy współpracy z marką PHILIPS

Przeczytaj koniecznie

0 KOMENTARZY